vrijdag 21 mei 2010




2010-05-21, onderweg naar Dieppe, Frankrijk
Vanmorgen vertrokken om 8.00u uit Boulogne. Aan de kade Rouget gekocht, heet mul bij ons, ziet er rood uit, net als poon, en volgens het kookboek van Elisabeth David, wat ik bij me heb, moest je deze kans niet voorbij laten gaan, was lekkere vis. Gekocht dus. Veel van haar visrecepten moet je klaarmaken met roomboter, peterselie, room, citroen, en nootmuskaat, dus dat zal vanavond wel goed komen. Deze ingrediƫnten heb ik gisteren allemaal aangeschaft, wat mr Montignac hiervan denkt weet ik niet. Ws toegestaan, mits zonder aardappelen.
Tineke ’s recept van zeer dun gesneden rode kool staat al in de marinade. De reden dat ik dit allemaal beschrijf, is dat er totaal geen wind is. Het is prachtig weer, we varen op de motor, en van sportief zeilen is dus geen sprake. Het leven is lui en goed. Casper zat eerst met het luisterboek in zijn oren, “ The history of philosophy van Bertrand Russell “( Ik moest hem net even op in slaap vallen betrappen).Nu heeft hij maar even lichtere kost opgezet. Van Annejet vd Zijl.
Ik lees Geert Mak. Ver om ons heen alleen zee, geen visbootje te bekennen, ook geen andere boten.
Vanaf hier veel groeten en mooi weer ook in Holland toegewenst.

1 opmerking:

  1. het Pinksterweekend was hier ook mooi, leuk de verslagen en de foto's !

    BeantwoordenVerwijderen